Pasy klinowe A

Trapezowy kształt tych elementów jest niezbędny do efektywnego przenoszenia mocy. Pasy klinowe A do działania wykorzystują liny, które biegną wzdłuż całej jego długości, zapewniając wytrzymałość i doskonałe dopasowanie do rowków kół pasowych. Otulina z gumy obejmuje elastyczne rdzenie amortyzujące wszelkie drgania i uderzenia podczas pracy. Na wszystko nakładana jest ochronna powłoka z tworzywa, chroniąca wnętrze przed szkodliwym wpływem czynników zewnętrznych.

Rodzaje pasów klinowych A i ich zastosowania

To jedne z najpopularniejszych wariantów wśród przekładni pasowych. Uniwersalny charakter sprawia, że pas klinowy A doskonale sprawdza się w wielu zastosowaniach. Wyróżniają się on trapezowym kształtem, a jego przekrój poprzeczny tworzy charakterystyczną literę V. Pozwala to na idealne sprzęgnięcie z rowkami klinowymi kół pasowych i zapewnia optymalną wydajność przenoszenia napędu.

Wąskie warianty typu 3 V i 5 V to szczególne odmiany. Ich smuklejsza konstrukcja umożliwia stosowanie w układach, w których wymagana jest mniejsza średnica kół pasowych. Kolejną grupą są opancerzone klinowe pasy Conti, Optibelt czy innych marek, zwane również opancerzonymi lub bandażowanymi. Otacza się je opancerzoną obudową, co zwiększa ich wytrzymałość i pozwala przenosić znacznie większe obciążenia.

Specyficzną odmianą są klinowe pasy Optibelt czy Conti z nacięciami (cogged). Rowki na ich powierzchni zapewniają elastyczność i mały promień zgięcia. Pasy te doskonale radzą sobie z napędzaniem wielu kół pasowych jednocześnie i pracują w ścieżce zygzakowatej. Znajdują zastosowanie wszędzie tam, gdzie wymagana jest duża giętkość układu napędowego.

Aktywne filtry